onsdag 29 juni 2011

2011-06-30 Kära dagbok

Nu har jag varit vaken i mer än 19 timmar. Men då har jag hunnit en del också!
Först cyklade jag upp till sjukhuset för att arbeta (där intrycken varit så många att de skulle kunna fylla minst ett inlägg, men jag behåller det för mig själv.) Därefter hojjade jag iväg till lillasyster där vi solade och gick igenom hennes utrensade kläder. (Kom därifrån med en full kasse!) Efter detta mötte vi upp Miriam på affären där vi handlade middag och glass. (Glöm inte glassen en sådan här dag!) När middagen just så pass sjunkit ner i magen hoppade vi på cyklarna och for till Nydala där vi mötte upp Loviisa. Under kvällen hann vi ta ett varv runt sjön, med lite anhalter för intag av fika. Vi har pratat, och pratat, så pass att jag faktiskt fått ont i halsen. Det blev dock inget bad, jag är officiellt en badkruka! Det kändes till och med besvärligt att blöta fötterna! Så illa, nästan så att jag skäms lite...! Kvällen avslutades med lite kvällsfika hos Loviisa och en cykeltur hem. Jag har med andra ord cyklat säkert ett par mil och hunnit göra hur mycket som helst. Katten har varit super-duper-ensam ikväll då Kristoffer varit och fiskat. I morgon råder jag bot på det för att jag ska hålla mig hemma hela dagen. Jag är nämligen ledig. Då ska jag umgås med Kristoffer och katten. Jag, Kristoffer och katten. Det låter som musik i mina öron! Lämna lägenheten ska jag bara göra någon timme, max, helst mindre, om jag inte är under hot förstås. Eventuell sol avnjutes på balkongen. Blir det för svettigt, kanske, kanske, går jag ner på gården. Längre än så kan jag faktiskt inte sträcka mig!


Adjö dagboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar