tisdag 28 juni 2011

2011-06-27 På utflykt





I går cyklade jag och Loviisa till Baggböle herrgård.
Där picknickade vi på saker vi inte egentligen ville ha, eller behövde.
Utsikten och sällskapet var nog.

De här tre bilderna säger er inte hälften så mycket som de säger mig.
De säger mig att Lollo är en riktigt bra person.
När jag får för mig saker som att gå ut på broar hakar hon på,
och när jag vill prata så är hon världens bästa tips-och-lyssna-person (inte för intet att hon ska bli psykolog).
När jag får ett il och vill rejsa med hojjen, eller blir rädd för en nedförs-backe, då skrattar vi hysteriskt tillsammans. Vi hugger i för varandras skull, om en cykel behöver meckas eller om en påse behöver bäras.
När jag säger att jag inte orkar gå i trappor
- då säger Loviisa att jag har sovit lite och att allt blir lättare i morgon.

ps. jag vet inte om det var bron eller fnisset som gör att både jag och loviisa 
har lite halvusel hållning på bilderna! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar