söndag 19 juni 2011

2011-06-19 Trygghet för mig då?

För mig är trygghet att känna sig hemma. Att tillhöra.
Att inte behöva vara rädd och att känna fullständig frihet.
Trygghet är också att vara älskad för den man är och veta att man är tillräcklig.
Att få vila och känna sig omsluten och att inte behöva prestera för att få ta del av tryggheten.
Trygghet är också att kunna lita på att framtiden för något gott med sig.

Trygghet är för något som gör att man kan slappna av fullständigt.


Idag pratade de om "Trygghet" på kåren. Jag var inte där eftersom jag befann mig på sjukhuset på mitt arbetspass. Men en sak är säker. Jag känner trygghet hos Gud. Han bär mig i allt och ger mig allt det som symboliserar Trygghet för mig. Till Honom kan jag alltid vända mig. Jag vet att jag är älskad och fri och tillräcklig utan att prestera. Jag behöver inte ge något för att vara välkommen utan det räcker att jag är jag. Han ser till mina behov, mitt hjärtas djupaste önskningar och de behov jag inte ens vet att jag har. Jag vet att jag inte behöver frukta framtiden, för han har lovat mig evigt liv. Min framtid är hos Honom.

En annan sak som är säker är att jag känner mig trygg på kåren, på Frälsningsarmén, Min församling. Ja, för så känns det, Min församling. Jag känner mig delaktig och sedd, trotts min korta tid som medlem. Jag känner att jag får komma som jag är. Precis som jag är. Jag känner att jag är saknad när jag är borta, inte pikad, förföljd eller hånad. Jag behöver inte slåss för min plats, eller för att synas. Jag vet att det finns en  speciellt liten lucka, just för mig, oavsett vad. En sådan församling längtar man tillbaka till. En sådan församling skapar en känsla av trygghet. En sådan gemenskap önskar jag att alla fick delta i. 

Tack Gud för att du är Du.
För att du såg mig mitt i allt och bar mig dit där jag är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar