fredag 10 juni 2011

2011-06-10 En strålande dag!

Efter lite solande i den här värmen drog jag på mig ett riktigt hederligt solsting.
Men tro inte jag är besviken för det. Jag har skrivit ner några rader till Solstinget 
så inte några missförstånd uppstår!


Hej solsting, jag gillar dig!

Du gör mig yrslig och seg och får mig att vilja äta glass i stora lass.
Du gör mig också glad, inspirerad och pigg på något konstigt viss.
Du får mig att uppskatta livet och allt vackert jag ser.
Gräset mellan tårna, människorna i parken, gräsklipparen som gör sitt jobb på gården.
För en stund lämnar jag dig, smiter in i skuggan, men tro inte att jag glömmer dig!
Hellre solsting än frusna tår, hellre solsting ute än isolering i lägenhet.
Nä, Solsting, du är bättre än så mycket annat! Lite svett på ryggen och dimmig blick är ju bara charmigt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar