onsdag 1 juni 2011

2011-06-01 Fattigmansmode 4

När jag var i Stockholm fyndade jag det här linnet på Emmaus för tre guldpengar.
Värt, men hur sitter det egentligen? Jag kände direkt att det var ett sömnads-projekt på G.
Farmors gamla symaskin och lite påhittighet har gett mig många favoritplagg!

Planen var att sy in linnet och göra det midjekort!


Jag sydde och sydde.. allt kändes strålande.


Tada!! Det blev ett blommigt, blått linne av det hela!
Jisses vad jag kan sy!


Nä, skämt och sido. Ibland misslyckas man* och ibland blir man* riktigt irriterad för att man* har ganska dåligt tålamod. Då kan man* ta och slänga skitlinnet rakt in i garderoben igen och låtsas att det inte finns till nästa gång man har bättre tålamod. Tills dess tar man* på sig något annat och låtsas vara lika glad för det och det går faktiskt ganska bra för man*.


Idag:
Linne, Monki
Kjol, mammas finkjol







*jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar