tisdag 31 maj 2011

2011-05-31 Vårruset






Ikväll ska inget gå fel och jag försöker förbereda allt in i minsta detalj.
Kläderna ligger redan på sängen och ipoden laddas för fullt.
Visst är jag lite tramsig, det är trotts allt bara 5 km-sträckan på Vårruset vi talar om,
men jag är ordentligt nervös!
Jag är ju ingen löpare! Ingen sportis!
Jag försöker fundera på om jag tävlat i något överhuvudtaget, någonsin...jag har aldrig spelat fotboll eller tränat friidrott.
Jag har dansat och sjungit, och visst kan den världen vara nog så nervös den med...
men det här handlar om flås, joggingskor och löparbyxor så även om min motståndare är mig själv
bävar jag.
Hemma-Emelie fixar dessutom 5 km och hon skryter också om det den paddan!
Borta-Emelie är rädd för att misslyckas och vara sämre än Hemma-Emelie.


Nä, nu gaskar vi upp oss lite, det där är väl ingen vinnar-skalle?
Nu ska jag ha kul! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar