tisdag 24 maj 2011

2011-05-24 om ett hav


I lördags, den 21 maj, fyllde jag 24 år. Jag handlade kläder och gick gator upp och gator ner. En del av dagen var dock lite mer speciell. Jag fick böja knä tillsammans med otroligt många människor i Kungsträdgården. Där pågick Jesusmanifestationen, jag hann inte till själva manifestationen men fick vara med och sjunga att "vi vill se Gud  i detta land" , ta emot välsignelser av präster & pastorer från ett flertal sammanhang och se att vi faktiskt är många som älskar Jesus.

Sen blev det ganska roligt  när svt-kameran börjar svepa oroväckande nära min vän som inte är en van att "böja-knä-på-offentliga-platser-och-bekänna-sin-tro-som-hon-inte-vet-om-hon-har", vi fick fnissa en massa. Jag är sannerligen mycket glad & nöjd över mitt val av sällskap i knä-böjar havet och vore det inte för henne skulle jag aldrig hittat dit heller!

Själv blev jag mycket uppmuntrad över att se alla dessa människor!
Jag kände än en gång vad viktigt det är att vi ska stå eniga. Alla vi som älskar Jesus, alla på sitt eget lilla vis. En var tyst, en annan sträckte sina händer högt mot skyn, en tredje låg som en liten boll på marken och en fjärde klättrade högt upp för att se något. En stod och begrundade i bakgrunden och en annan tryckte sig mot scenen. Någon gick omkring i cowboy-hat, en i skinnställ, en annan var en hipster och någon en kultur-tant.
- Men när alla böjde knä såg det ut som ett enda hav av tillbedjan.



Så här såg det ut innan jag kom när det var ännu större uppslutning, lånade bilden från deras hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar