måndag 16 maj 2011

2011-05-17 Dagens smet


Nu för tiden är string-hyllor väldigt populära och jag hör till den älskade skaran.
Vi har byggt ihop vår "äkta" med en kopia från Mio, de är inte exakt lika, men det funkar!
Jag tycker det är spännande att kika in i människors bokhyllor över lag, oftast säger det ganska mycket om personen i fråga (bokhyllor är som det öppna badrums-skåpet).  I vår string-hylla trängs en kanin, femtiotals-vaser, SLASH-boken, bibeln och hemma-fixar-böcker.

Idag tänkte jag att livet är lite som en hylla där en massa saker ska trängas ihop 
och ändå fungera som en helhet.
Idag ska jag skriva på ett skolarbete, packa väskor, repa med mitt band 
och som ett täcke över alltihopa har sorgen lagt sig.
Ibland är det trixit att vara människa.


För er som inte kommit på det än,
stora svulstiga blommor ryms visst i små skålar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar