söndag 15 maj 2011

2011-05-15 Dagen med detaljerna

Idag lägger jag märket till att livet är fint trotts att himlen är grå, jag ser små detaljer som väcker mitt intresse.
Jag är effektiv när jag jobbar och känner att jag har ork över för att lyssna. Solljuset som bländar på morgonen, den hårda motvinden och doften av rött té. Allt påminner mig om att livet är fint. Idag känns Kristoffers kramar som om jag inte fått någon på hundra år och jag kan vara vemodig men inte bryta ihop. Idag känns långfrukosten framför en dålig film, cykelturen genom stan och en kväll framför Vm som en Bingolotto-vinst. Idag kan jag sakna utan att gå under, idag kan jag uppskatta utan att ögonen tåras, idag kan jag  ha mycket att göra utan att pulsen stegrar eller magen värker. Idag orkar jag trotts att jag jäspar. Idag känns invigningen av grillen större än ett kungligt bröllop. Idag uppskattar jag allt jag har.

"Just idag är jag stark, just idag mår jag bra, jag förs framåt av kraftiga vindar" som Kenta sa.





Vi går tillsammans på livets väg.
Ibland är det blåsigt, ibland är det snårigt & stenigt,
men se så vackert vi har det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar