måndag 30 maj 2011

2011-05-30 Dagens reflektion


Underbaraclara skriver i ett inlägg med rubriken "Konstformen blogg" att vi borde uppvärdera bloggandet och börja se det som en egen konstform. Jag kan ibland känna mig lite skeptiskt till vad vi ska kalla "konst", men visst råder det ingen tvekan om att vissa bloggare faktiskt använder sin blogg som en konstform. Vackra bilder, fin lyrik och ett otroligt skapande. Vilka begåvningar det finns där ute!
De lyckas dessutom att fånga sina läsares intresse och göra dem delaktiga i det som de skriver om.

Det är jag kass på! Bloggen blir lätt ett ställe för navelskåderi där jag uttrycker mig på ett ganska introvert sätt. Jag som, vill jag tro, är ganska extrovert reagerar precis tvärtom här ute i cyberspace. Hur, hur, hur ska jag göra er delaktiga? Hur ska jag skriva så intresse väcks? Vad ska jag dela med mig av? 

Vad säger ni? Har ni några tips att ge mig?

Jag tycker ju bloggandet är ganska kul men ganska fort står man och stampar igen. Det är något jag ser hos många andra bloggare runt omkring mig också (vilket är trösterikt). Frågan är ju hur kommer man vidare med den här rackarns bloggen? Jag är väl snart uttömd efter tre månader. Urs så tråkigt, är jag så fattig som person att allt av intresse är uttömt efter tre månader? Det vill ja bara inte tro, det vore ju för himla trist.
Det är lätt att känna sig som en skrutt i bloggvärden. 



2 kommentarer:

  1. Vännen, nu tittar jag in efter några dagar av krånglande internet! Jag har inga direkta tips, men kanske däremot lite uppmuntran: jag tycker jättebra om din blogg och den blandningen du erbjuder!

    SvaraRadera
  2. Tack Miriam! Jag ska dessutom bestämt mig för att sluta sura på bloggen, det om nått är ju trist att läsa om! :)

    SvaraRadera