måndag 3 oktober 2011

Måndag i ångestens frånvaro

    

 Mitt i alla fragment finns säkert en kärna av vad som är jag.
Men vem vet, inte du, inte jag.
Där bland osäkerhet och bekräftelsebehov. Bland skrapsår, tårar och blod.


Mitt i skrattet och genom kletig maskara och fumlande händer.
I upptog och påhitt, i stilla vila. I grusiga tankar och sunt förnuft.
I mognad och omsorg och liten brustenhet.




 Där bland alla försök att Vara något.
- där såg jag dig, och dig och dig. Alla såg så fina ut och jag var en blek skrutt.
Å jag vill vara en regnbåge!
och mitt i kaoset, mitt i regnet fanns det redan där

- Ja som en stor fet tårta, eller en lök kanske. Lager på lager utan nått
som alltihop är jag. "Hon som letade och fann allt där hemma."



Nå. För den dum-blinde eller stum-synte eller för den som helt enkelt lider av allergi mot det subtila,
kan jag tala om att:
jag ska skriva tenta, äta risifrutti och vänta tills Kristoffer kommer hem.
Jag ska hasa runt i tjocksockar och titta ut genom fönstret med jämna mellanrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar